tisdag, december 16, 2008

Envis eller envis

Jag samlar mig. Tror jag. Har bestämt mig för att lägga in en högre växel och få undan jobbhögen. Men min lust är envis och motstridig. Jag har en dum hosta som sitter långt ner och ibland gör det ont i ryggen när jag hostar. Så helst skulle jag ju förstås vilja luta mig tillbaka och slappna av.

Men det är bara upp till bevis för att jag är envisare än... jag.

I morgon kommer en kompis hit på en pratstund och på torsdag ska jag träffa Linda och Therese och sedan är det snart helg då jag ska iväg och bo på pensionat med släkten. Så om jag jobbar undan det mesta i dag så kan jag ju slappna av sen och njuta av trevlig samvaro.

Jag hämtar piskan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk så skönt det blir att slappa och slöa med gott samvete.

Anonym sa...

Jupp!