måndag, november 10, 2008

Vissa saker faller mellan stolarna

Jag sitter och jobbar mellan ett skrivbord och en vägg. Utrymmet är ca 80 cm. Jag tappade ett papper på golvet och när jag sträckte mig efter det så tippade stolen och jag ramlade av och fastnade under stolen. Om ni nån gång har testat att sitta fast i ett trång utrymme under en stol så vet ni att det inte är så lätt att ta sig upp. Och man känner sig lite snopen där man sitter. Men jag lyckades kravla mig upp i alla fall.

I övrigt kan jag rapportera att det regnar. Och att helgen förlöpte väl. Jag hade en lugn helg med trivsam städning, pyssel, bokläsning och middag hos mina föräldrar. En sådan helg som jag för det mesta eftersträvar då veckorna är hektiska.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är frågan: skrek du där du satt fastklämd?
Eller tog du det lugnt och sansat?

Nisse sa...

Jag muttrade lite och sen bökade jag omkring tills jag kom loss :0)

Linda sa...

Jag hade fått panik. Jag har med åren utvecklat en klaustrofobi som bara tycks bli värre. Minsta känsla av att sitta fast eller vara i trånga utrymmen ger mig panikkänslor. Det kan t om räcka med att min hand fastnar i tröjärmen. Ganska knäppt.

Anonym sa...

Böka är ett roligt ord. :)

Nisse sa...

Linda - det är inget vidare att sitta fast. Kan lätt leda till panik.

Kim - ja, jag får lustiga bilder till det ordet