onsdag, november 19, 2008

Nya dagar tack

Hej hopp!

Jag går in på min blogg och undrar varför jag aldrig skriver nåt. Så nu skriver jag nåt.

Har haft en hel del för mig, som alltid. Mycket jobb och många andra saker. Egentligen skulle jag ju vilja skriva här oftare men jag har svårt att komma mig för när dagen är fullbokad. Även om jag sitter mitt framför datorn.

Varje vecka sitter helgen som en efterlängtad kloss mitt i vägen mellan jobbdagarna. Jag tänker att jag borde jobba på helgen så jag hinner undan och jag tänker att jag inte borde jobba på helgen så att jag hinner vila upp mig och ta nya tag. Det senare har vunnit flest gånger. Det är så skönt att släppa tangenterna och musen och ge mig ut i lövhögar, ta tag i skottkärran och skurborsten och låta pysselnisse komma fram.

Det är så mysigt att åka i väg en liten sväng med familjen och hälsa på nån eller titta i en affär, ta en fika eller promenad. Och att sätta sig i baren med sin man, dricka lite god sprit, lyssna på gamla vinylskivor och ta en svängom (trampa varandra på fötterna, skratta och kramas) gör att det är värt att ha fulla jobbardagar som liksom aldrig hinner i kapp.

Men jag tycker väldigt mycket om mitt jobb och det är mycket trevligt när pengarna på kontot visserligen sakta men ändå växer. Fast veckan borde ha åtminstone en dag till. Kommaifattdagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har pratat om det här, hörrö!
Du ska ha en helledig dag då du spelar vinylplattor med maken och sippar på goda drinkar.
Skärpning!

Nisse sa...

Du har rätt förstås. Jag fortsätter med lediga helger. :0)

Anonym sa...

instämmer man måste vara ledig ibland,säger en som varit på jobbet sen 6,50 & nu tänker hem, kul med tid för familjen & lite utanför oxå;-) Ta vara på ledig/egentid ,så blir det bättre. man presterar inte bra med än max 9 timmar per dag. rasten är inte bra, KRAMIS...PS SKA VI LUNCHA NÅN DAG ? ÄR VÄLDIGT NYFIS...