torsdag, november 27, 2008

Kultur

Igår var jag på ett möte om Dubai. Det var mycket intressant. Fast det var länge sen jag lyssnade på ett längre föredrag och jag är närsynt och fick sitta och koncentrera blicken hårt för att kunna läsa på bildspelet och jag kom på hur svårt det är att sitta still och lyssna (speciellt i mörkret) utan att ögonen vill blunda och hjärnan domna bort hur intressant det än är.

När jag ska hålla mina långa intressanta tal eller föreläsningar så ska jag nog göra det utomhus i dagsljus på ett torg så att folk måste stå upp. Och jag ska bara använda min röst och min övertygelse och inget bildspel. Och jag ska få folk att applådera, tjoa, busvissla, hoppa och hurra så att de håller sig vakna och alerta.

Jag läser en intressant bok just nu och lyssnar på en annan intressant bok. Den jag läser heter Den ensamma fallosen av Anja Hirdman och den jag lyssnar på heter Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Läs dom!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig testat "lyssna" på en bok. Men en vacker dag så...

Klart de ska tjoa och busvissla!
Vissa kommer dessutom ha med sig stora plakat med "Nisse" i enorma bokstäver.

Anonym sa...

Det är trevligt att lyssna på böcker men jag gör det alltid i bilen för jag skulle nog bli rastlös av att sitta fast vid en cd-spelare. Men man kan ju förstås laddan in boken på en mp3.

Plakaten ser jag fram emot :0)

Linda sa...

Varför gick du på en föreläsning om Dubai?

Nisse sa...

För att jag har en logga med anknytning till Dubai som jag ville hitta en kund till.