tisdag, maj 12, 2009

Varför regnar det när jag behöver sol?

Jag borde skriva nåt. Det är ju inte så att tiden står still hos mig även om jag kunde önska det ibland. Jag inser att jag inte är helt okej. Jag mår bra och det fungerar men det är inte så att kaos och jobbigheter blir utplånade, raderade, borta bara för att man mår bättre.

På grund av det här så hoppade jag över Springpride. Känns konstigt och lite tråkigt. Men behövligt var det nog. Jag har också plockat bort andra saker och jag lär mig varje dag att lyssna på mig själv. Det handlar mycket om vad jag inte gör. Idag tvättade jag inte åt en släkting. Jag är inte längre teamledare i affärsnätverket. Jag jobbar inte på helgerna (med företaget och sådant).

Jag har planer. Jag har kommit till en punkt då mitt företag har blivit på riktigt. Inget mesande och fegande längre. Nu ska jag bli affärsmässig hela vägen. Det känns bra. Rätt och riktigt. Och saker jag gör just nu handlar mycket om det här. Att lyssna på vad jag behöver för att driva mitt företag på ett professionellt sätt. Satsa på rätt saker.

De senaste helgerna har jag ägnat mycket tid åt att jobba med kroppen. Tagit i så jag varit helt slut. Jag har grävt jord och kört tunga lass med skottkärran, burit mastodontvedkubbar och annat som rensar hjärnan rätt effektivt. Det har varit bra. Musklerna växer och hjärnan slappnar av. Det blir som ett gift, jag längtar ut. Jag längtar efter mina skitiga jobbarkläder, värkande muskler och känslan av att jag orkar hur mycket som helst. Jag älskar att känna mig stark. För några år sedan så orkade jag inte alls så mycket som jag orkar nu.

Det går framåt - även om det är lite snårigt emellanåt.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Noterade just att det varit Springpride. Nästa år är du tillbaka i matchen!
Bra att det går framåt och att du lyssnar på dig själv.
Fortsätt så.

Nisse sa...

Nästa år är jag på topp!