måndag, maj 25, 2009

Kläder

Jag har en ny favorit t-shirt. Det står jag är bäst på den och jag känner mig bra när jag har den på mig.

(Borde favorit-t-shirt skrivas så här? Eller så här: favoritt-shirt? Eller kanske: favoritttröja?)

I övrigt så gillar jag att gå klädd i mina arbetskläder som består av jeans jag krympt ur och en vit och mycket smutsig t-shirt (som fortsätter att vara smutsig trots att jag tvättar den). Det är skönt att ha kläder på sig som det bara är att torka av händerna på och som jag inte behöver vara ett dugg rädd om. Då kan jag bära tunga vedkubbar och stenplattor och köra jord så det står härliga till. Och känna mig stark. Då står det nästan jag är bäst av sig själv på bröstet.

Det är sånt jag behöver ibland. Det är inget vidare att gå omkring och känna att jag inte kan eller att alla andra är bättre. Då behövs det mer jag är bäst-mentalitet.

3 kommentarer:

Kim M sa...

Favorit-t-shirt skriver jag, fastän det ser lite tossigt ut.
Eller så blir det helt enkelt favvoblus. :D
Men det är ju fel det med...

Nisse sa...

Favoritt-shirt kanske... ha ha

Anonym sa...

...Och vems citat är det???
Jo det är Bodil, Bodil, världens bästa Bodil.
/Linda