fredag, april 24, 2009

I dag mår jag bra

Jag har haft en period av kaos, jobbiga saker, mycket att göra, stress, jobbiga känslor och svåra beslut. Ibland hopar sig allt och jag har varit både ledsen och rädd. Rädd för att jag ska tappa fotfästet totalt, ledsen för svåra saker som hänt. Men jag är en positiv person, jag vill och jag försöker och jag har många goda vänner omkring mig. Mitt skyddsnät är stort och starkt och jag är mycket, mycket glad och tacksam för den saken.

Jag satte mig ner och listade allt som jag gör. Alla uppdrag, jobb, intressen, måsten och annat som finns i mitt liv och som har påverkat mig och som har lett till den här situationen. Det blev två A4-sidor. Sedan så färgkodade jag de olika sakerna utifrån vad som är nödvändigt, vad jag vill, vad som ger energi och vad jag kan skippa. Då stod det klart för mig vad som är viktigt i mitt liv och vad jag ska ägna min tid och min ork åt.

I onsdags så var jag och min man på ett viktigt möte. Ett samtal som gav energi och gjorde framtiden ljusare.

Och i dag tog jag första steget mot ett beslut som antagligen kommer att ge mig mer ork och mer affärer.

Livet är intressant. Ur svåra, jobbiga, tuffa, tunga, mörka stunder kan ett ljus växa fram. Plötsligt kan det i dessa svåra stunder uppenbara sig lösningar och val som gör att allt blir bättre.

Jag vet inte vad framtiden har att erbjuda mig men jag har tagit tag i ratten igen och det är fullt tillräckligt för att det ska se ljust ut därborta.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ta tag i ratten du!
Det ordnar sig. Allt blir bra. Det finns liksom inga alternativ.
Och du är en stark och klok kvinna.

Nisse sa...

Tack Kim!