tisdag, april 14, 2009

Inget jobb för mig i dag

I dag har jag inte jobbat mer än att jag kollat mejlen. Jag har istället kollat mina öron. Fick ha hörlurar på mig och vifta med händerna om jag hörde några ljud. Sedan fick jag upprepa nonsensord som lästes i mina öron. Först bara i höger och sedan i höger och vänster samtidigt fast olika nonsensord och jag skulle säga bara det som hördes i höger och sen i båda två fast det ju var olika och jag blev rätt förvirrad ett tag.

Jag hör lite konstigt precis som jag misstänkte. Inte så att jag hör dåligt utan att mina öron och min hjärna arbetar på ett sätt som gör att jag hör fast jag inte riktigt kopplar vad som sägs alla gånger. Det är rätt jobbigt. Men det finns bot tydligen. Uppgifterna från testet matas in i en dator och ut kommer en skiva med ljud/musik på som jag ska lyssna på 6 dagar i veckan i tre månader.

Det här tog bara en timme men resten av dagen har jag ägnat mig åt att handla lite, lösa korsord, surfa runt och ringa ett viktigt samtal. Detta viktiga samtal behövs nog för mitt välbefinnande. Jag hoppas och tror att det ska leda till något bra.

Nu ska barnen och jag gå till bäcken. Varför ska man jobba när man kan leka?

2 kommentarer:

Kim M sa...

Hmmm... Ska bli väldigt spännande att få veta hur landet ligger om sex månader.
Hoppas bra!
Bäcka på nu.

Anonym sa...

Öhh va? Det där lät intressant.
En skiva som hjälper dig att höra bättre?
I kväll kommer jag och Therese till dig, kram/Linda