tisdag, februari 17, 2009

En promenad kan göra susen

Jag gick ut en sväng för att få blodet att röra sig lite fortare och för att rensa bland tankarna. Jag stoppade musik i öronen, kvinnoröster som Miss Li, Regina Spector, Marit Bergman och Suzi Quattro och en man vid namn Johnny Cash. Jag följde snöiga vägar in bland stora granar och gick till den plats där jag förut hittat mig själv. En plats där solen värmer och där stillheten bor. Där stod jag och blundade mot solen och frågade mig själv alla dessa frågor som jag inte ens visste att jag hade.

Senare när jag stod i köket så frågade Boll varför jag sjöng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ljuvligt att promenera. Speciellt idag då solen sken.
Hoppas du fick, eller får, svar på dina frågor.

Anonym sa...

Jo, några svar fick jag nog. Promenader är bra på många sätt och vis.