onsdag, augusti 20, 2008

Sex

Det är ett ständigt pågående arbete att ta hand om sig själv på bästa sätt. Jag är ibland dålig på det. Kanske för att jag istället är rätt bra på att ta hand om andra.

Jag har velat se Sex and the City-filmen hela sommaren men det har jag inte gjort. I stället har jag varit på bio och sett Indiana Jones och Arkiv X. Kanske för att mitt sällskap har föredragit dessa filmer. Eller vadå kanske, så är det ju. Och jag är som sagt ibland lite dålig på att stå på mig och göra saker som jag vill.

Men igår så åkte jag på bio. Ensam. Och såg Sex and the City och det vara två och en halv välspenderade timmar. Jag hade det fantastiskt bra där jag satt i biosalongen bland 35 andra kvinnor och en man. Precis som med konserten förra vecken så hade jag ett stort leende fastklistrat i ansiktet, men också lite tårar ibland.

Varför ska jag vara så dålig på att ta för mig och så bra på att offra mig för andra? Jag får väl säga som Samantha sa i filmen - att det längsta förhållandet har jag haft med mig själv och det är nog dags att satsa lite mer på det förhållandet nu.

4 kommentarer:

Linda sa...

Man kan alltid lita på Samantha. Ni är ju faktiskt lite lika när det gäller vissa saker hehe.

Anonym sa...

Ha ha... ljushåriga båda två... eller vad tänkte du :0)

Anonym sa...

Visst är det underbart att man får fina citat och inspiration ur något som alltför ofta ses som något själlöst och ytligt!
Stå på dig nu, Nisse.
Nu gör du vad du vill och vill ingen haka på gör du det ensam.
Hoppas din helg blir fin.

Anonym sa...

Jag står på mig Kim!