måndag, juli 24, 2006

Vilda djur

Jag har hört sägas att jag borde ha en blogg. Jag tror bara inte att de som vill att jag ska skriva kan ana vad jag har för liv... egentligen. Men jag gör ett försök. Och hoppas på att jag inte cencurerar mig själv för mycket eller att jag chockar för många.

Jag är lite trött i dag. Har sovit dåligt. Trots (eller på grund av?) att jag igår kväll försökte jaga älgar. Det gick inte så bra. De var just då inte tillgängliga... var god försök senare. Istället så smög jag på två rådjur... liggande på mage ålade jag mig fram emot dom. Sniglar fastnade på mina tår och myggorna surrade i mina öron medan katten som också ville vara med klev upp på min rygg. Jag tog fram kameran... och insåg att det var för mörkt för att kunna få några bra bilder. Kanske borde jag ha kastat mig fram och huggit tag i en av dom och använt blixt... men nja... det kändes inte så äkta.

Idag är det kalas. Will fyller tio år snart och ska ha några kompisar här. De ska bada, grilla hambugare och tälta... kanske. Jag är lycklig över att han inte ville ha ett traditionellt barnkalas. Det är sånt man inte tänker på när man längtar efter barn. Att man måste hålla kalas, baka tårtor och gå på föräldramöten. Vara trevlig mot dagis- och fritidspersonal och köpa massor av skor och ha dåligt samvete för allt möjligt. Men fördelen är ju att barn går att påverka. Betoning och framställan är viktiga redskap. "Vill du ha hit en massa ungar som du ändå aldrig leker med annars och som stökar till i ditt rum och springer runt och skriker eller vill du inte hellre bjuda några nära vänner och så åker vi och badar och ni kan tälta och grilla hamburgare? "

Jag måste sluta! Erk har blivit getingstucken och jag ilar till undsättning!

Inga kommentarer: