tisdag, juli 25, 2006

Allt sitter i huvudet

Suck. I dag är det en sån där konstig dag när allt känns jobbigt. Det är stressande att ha semester hemma. Hade jag varit nån annanstans hade jag kunnat slappna av och göra ingenting och bara njuta av det. Men det går inte lika bra hemma. Det känns som om världen står still.

Det blev inget tältande. De sov i källaren istället. Lika bra det. För hur kul är det egentligen att ligga knöligt och svettas halva natten för att sedan frysa några timmar innan man vaknar klockan 5?

Jag tror min brist på munterhet har smittat av sig. Boll skriker just nu hysteriskt för att ingen vill leka med henne. Och nu kom Erk och skrek också. Suck.

Och tillråga på allt så verkar våra älskare ha smittat oss med nåt. Jävla skit.

Här har vi en toppendag framför oss. Soligt, varmt och semester. Vi bor mitt i naturen och har en jättebra badsjö i närheten. Vi har flera bilar fulla med bensin. Vi har pengar i plånboken efter en bilförsäljning. Vi har mat i skafferiet. En bokhylla full med böcker. Tidningar med korsord i. Vi har bredband. Solstolar. Rosor som behöver grävas ner. Ved som behöver köras in. Inga måsten och massor av möjligheter. Varför i helvete suckar jag?

Nej nu ska jag gå ut och göra nåt bra av dagen istället.

Sol och stoj - skepp ohoj.

Inga kommentarer: