onsdag, mars 30, 2011

Vår igen

Det vårsprätter lite här och var i familjen. Vi har alla svårt att gå in, det är ljusa fina kvällar och vi vill vara ute så mycket det går. Vår och sommar är vi mer ute än inne.

Einar har fått tre promenader idag och så var vi ute och lekte en stund på eftermiddagen. Ändå är han alldeles full med spring i benen. Han jagar katterna med liv och lust, fast de tycker inte det är lika lustigt. Cosmo fick nog av Einars springande och rusade på honom.
- Gå och kamma dig snorvalp, sa han, och låt oss gamlingar vara i fred.
- Sickenblås, sa Einar och sprang ett varv till.

Det är fint med vår, det är som om jag vecklar ut mig och rätar på mig och andas in och blir som en ny människa.

2 kommentarer:

Kim sa...

Jag undrar just vad Sebbe skulle göra om han kom i närkontakt med en katt...

Våren är vacker och nu är den ta mig tusan här!

Nisse sa...

Jag har kompisar som föder upp perserkatter. Brukar ta med mig Einar dit för lite extra katt-träning. De är lugna och nyfikna och det brukar funka bra. Kanske något Sebbe skulle gilla :0)