tisdag, mars 15, 2011

Sjukling

Ligger i sängen med 38 graders feber och trolig urinvägsinfektion. Har suttit några timmar på vårdcentralen och tagit ett gäng prover. Men de kunde inte säkert säga vad det var så jag får vänta några dagar på att de fått svar på alla prov. Jag är i alla fall inte gravid och har troligtvis inte klamydia. De kollade för säkerhets skull.

Vaknade i natt med hemska magsmärtor och var kallsvettig, svimfärdig och det susade i öronen och huden kändes som den satt lös på nåt vis. När jag väckte mannen och sa att jag kanske behövde åka till akuten så klappade han lite på mig och sa nej då, det behöver du inte. Det går över.

Och jo, med en ipren i magen så lugnade det ner sig. Men jag tror nog att jag skulle behöva ligga avsvimmad på golvet i en blodpöl för att min käre make skulle åka med mig till akuten.

- Det var väl skönt att veta att du inte är gravid, sa läkaren till mig. Sen hejdade han sig. Eller, det kanske var tråkigt?
Men jag kunde lugna honom. Jag visste ju redan att jag inte är gravid och jag har inga planer på att bli det heller.

2 kommentarer:

Kim sa...

Aj aj aj.
Nu hoppas vi att du snart kvicknar till.
Ligg och vila och mys lite med Einar, vetja!

Emil sa...

Hej!

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget som ett hobbyprojekt så man kan lägga upp på sin blogg och så blir det en ny kattbild varje dag. Just nu fungerar den bara på blogg.se, blogger.com och wordpress.org men om det finns intresse kommer jag nog fixa till fler bloggverktyg. Jag har även skrivit ihop en liten guide om hur man lägger in den som man hittar här http://bloggwidgets.com/dagens-katt/

Det kan tex se ut såhär http://bilderpakatter.blogg.se/ eller http://bilder-pa-katter.blogspot.com/

Det vore jättekul om ni ville tipsa era besökare om den :)

Tack på förhand!
Emil