lördag, april 02, 2011

Aj!

Det har varit en bra dag. Sovmorgon, städat, fixat lite jobbgrejor, sett en bra film. Fast när jag skulle bära i väg en sopsäck gick det inte så bra. Det var lite väl tung så jag försökte flytta den genom att använda knät. Tydligen så var det något vasst i säcken så jag skar upp knät. En reva uppifrån och ner som glipade läskigt. Jag blev nästan svimfärdig när jag såg köttet i glipan och blodet som rann. Mannen min tejpade ihop såret men kanske borde det sys. Fast jag orkar inte med sånt. Att sitta på akuten en lördag. Nä tack.

Det kanske blir ett fult ärr men sånt bryr jag mig inte om. Jag har redan en hög med ärr på kroppen och jag kommer knappast att jobba som fotomodell.

Igår var jag hos min gammelmoster i Stockholm. Hade fixat en dator till henne. Det var så härligt att höra henne skratta när hon skulle försöka bemästra musen. Hon är verkligen nybörjare på datorer. Will och jag åkte till henne, kopplade in datorn och spelade Yatzy.

Vi hade beställt kött, ekologisk och hållbart producerat och det viktigaste av allt, att djuren har det bra in i det sista. Det är lite dyrare men det är det värt. Jag vill göra rätt för mig. Det är viktigt för mig att äta mat jag mår bra av hela vägen. Jag skiter i kläder, semesterresor och prylar. Att köpa mat som gynnar naturen, djuren och min kropp (och min familjs) är viktigare. Mycket viktigare. Praktiskt nog fick vi det levererat till min moster och sedan åkte vi hem. Vi stannade vid Kungens Kurva och Heron City och åt lite Will och jag. Mycket trevligt att få umgås med sonen på tu man hand.

Han berättade intressanta saker om sitt kompisliv. Det är lite läskigt att han snart är vuxen. Samtidigt som det är spännande och bra. Att ens barn blir vuxna innebär ju inte att de försvinner. Bara att de blir mer självständiga. Men visst känns det när de bryter sig loss.

Jag älskar mina barn så otroligt mycket. Men det gör man väl. Antar jag.

När jag gick i skogen med Einar idag så började jag tänka på min mormor. Min gammelmoster är ju syster med min mormor och de har sina likheter. Min mormor dog i augusti och sorgen kommer över mig mellan varven. För mig är banden till min släkt starka, även till de som dött. Jag saknar dem.

Sitter här och är lite lullig, har druckit vin. Dags att sova snart kanske.

God natt mina vänner!

2 kommentarer:

Kim sa...

Du borde filmat de första mustagen! :)
Du skriver kärleksfullt. Det är fint. Kram.

Nisse sa...

Mustagen... roligt ord. Jag fick fundera en stund innan jag förstod vad du menade. :0)

Tack!
Kram!