fredag, februari 25, 2011

Sportlov

Jag har jobbat ovanligt lite den här veckan. Jag har liksom inte fått saker ur händerna. Kanske beror det på att barnen har sportlov eller så är det andra saker som stör min koncentration.

Will hade några kompisar här ett par dagar. De är så söta i den åldern. Jag har fått frågan några gånger hur det är att ha en tonårsson. Hur är tonåriga killar? Är de läskiga, farliga, svåra? Nä, de är gulliga och roliga. Jag blir alldeles glad. De skulle gärna få vara här mycket oftare.

De lanade vilket innebär att man ska sitta uppe hela natten och spela på sin dator och dricka cola och äta godis. Man måste vara uppe hela natten. Måste. Så de gick och lade sig när maken steg upp vid 6-tiden. Och så sov de sött alla tre när jag steg upp vid 8. Sen så åkte de cross och mekade lite och en av dem körde omkull och visade sitt blå och skrapsåriga ben för mig. Och så tackade de artigt när de åkte hem.

Jag skulle gärna ha många fler barn.

Inga kommentarer: