onsdag, juli 02, 2008

Galen

Jag blir tokig. Jag är hundvakt åt svärmors hundar och det går inte. Jag kan inte. Usch. De är helt vansinnigt tokiga, ouppfostrade och jobbiga. Jag längtar hett efter en egen hund och jag älskar hundar men dessa två ger mig obehagskänslor och jag blir arg. Jag vill inte känna så. Men de jagar katterna och korna om de är lösa och kommer inte hur mycket man än ropar. De skäller hela tiden om de är kopplade. Är de lösa inne så letar de efter saker att bita på eller så hoppar de på mig och river på mig med tassarna. De hoppar så fort man kommer nära dem, hysteriskt hoppar de. Slickar, biter, river. När vi ska sova så måste vi antingen ha dem i sängen eller tjata på dem hela natten om att de ska gå ner. Eller stänga sovrumsdörren och istället få vakna flera gånger och tjoa åt dem att vara tysta och gå och lägga sig. De kan inte heller vara i hela huset för då kanske de biter på nåt. Så innan vi gick och la oss så fick vi rensa bort saker och bygga barrikader så de inte skulle kunna ta sig ner för trappen. Och i morse när jag skulle ta bort barrikaderna så hade de så bråttom ner så de försökte komma genom trappspjälorna med följden att en av dem fastnade med huvudet.

I går kväll kom ena katten in och när jag försökte hejda dem att flyga på honom så bet den ena hunden mig i handen. Inte så det gick hål men ändå.

Jag står inte uuuut! Om man ska ha hundar så måste man uppfostra dem. Det går inte annars. Kan man köpa Cesar milan på dvd? Såna fall ska svärmor få den av mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÄNTLIGEN kommer jag in på din sida.

Cesar Milan borde finnas på dvd. Annars går det nog repriser hela sommaren.
Det låter mycket jobbigt det där.

Anonym sa...

Tur att jag inte är sån.
När jag ska sova så lägger jag mej under mattes säng och snarkar stillsamt.
Kor äter ju hundar så de håller jag mej borta ifrån.
Äter på saker gör jag aldrig. Bara mina tuggben.
Katter är ingen ide att jaga.
Matte säjer att hon sett att C Milan finns på dvd.

Anonym sa...

Kim - ja tydligen var sidan strulig. Jobbigt är bara förnamnet.

Sigge - nä du är inte sån på långa vägar. Tur för din matte :0)
Tack för tipset.