onsdag, juli 16, 2008

Bröllopsdag och barnvakt

I helgen så var vi barnvakt åt Lilla O och Lilla N. Lilla N är 7 månader så plötsligt var vi småbarnsföräldrar igen. Han sov mellan oss och jag sov inte så mycket. Men det är gosigt med små barn. Och det gick över förväntan även om jag inte hade förväntat mig att det skulle vara så svårt. Det är lätta barn att ha hand om.

Orsaken till att vi var barnvakt var att U och F oväntat fick vip-biljetter till Kentkonserten och efterfesten.

I går hade vi bröllopsdag så då åkte vi på utflykt till havet. Vi hade picnic och så badade vi och solade. Det var kallt men uppfriskande med ett havsdopp. Vi gick också på guidad tur i underjorden. Spännande. Hemma igen så grillade vi och skålade i bubbelvin. Oj, glömde ju att jag överraskade min käre man med kärleksballonger. Jag väckte honom genom att kasta ballonger på honom. Såna med hjärtan på. Vi hade en fin dag. Vi har varit gifta i tretton år nu. Det är en stund.

Några cyklister stannade till igår kväll och ville ha tips på var de kunde slå upp sitt tält. Det går en cykelled på vägen förbi oss. Vi lånade ut en karta och pekade ut den bästa platsen i området. Hoppas de inte blåste bort under natten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

13 år är 13 år och jag lyfter på hatten!
Att bli väckt av kärleksballonger är nog mysigt.

Anonym sa...

Vi har dessutom varit ihop i 17 år, oj vad tiden går.
Det är tur att ballonger inte är så hårda :0)

Anonym sa...

Det var det jag kom på att jag glömde fråga. :) Dig kan man lita på!

17 år är verkligen en lång tid. Jag lyfter på hatten igen.

Linda sa...

Tiden går otäckt fort. Gurr och jag har varit tillsammans i nio år. Det känns som om dessa år gått lika fort som en ögonblinkning. Nu blir jag lite sentimental men det beror nog på att jag lyssnar på Auld Lang Syne från SatC-skivan.

Anonym sa...

Linda - ja tiden går oftast för fort. Usch. Det är jobbigt.