onsdag, september 30, 2009

Värdefullt

Funderar lite kring vad som är värt nåt här i livet. Just nu så känns det som om det är små njutningar och mysiga stunder som är det mest värdefulla. Som ett tänt ljus vid frukosten, kramar av barnen, gos med Einar, stjärnklara höstnätter, middag med goda vänner, spela kort med mannen, ett glas vin, att pyssla lite och göra det fint omkring mig.

Jag gillar mina jobb men har nog haft lite av inställningen att jobb är en sak och njutning en annan. Jag är beredd att omvärdera det. Einar är ju en del av min valda förändring. Jag vill jobba på ett lite annat sätt. Inte flänga runt och stressa. Det mesta jobbet gör jag ju hemma och jag kan faktiskt sätta tempot och tonen själv. Kanske tjänar jag inte massor av pengar men det har jag ju inte gjort när jag stressat heller. Och det mest värdefulla handlar ju sällan om pengar.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Bra där.
Det enkla är det värdefulla.
Kärlek och mys är den enda rätta vägen till lycka.

Nisse sa...

Mys, mys, mys... jag vill ha massor av mys!