fredag, september 18, 2009

Vägskäl

Jag sitter här och stirrar på datorn. Har förstås jobb att ta itu med men det är många tankar som far runt i skallen på mig.

Igår var vi och hälsade på valparna igen. Jag trodde nog att vi skulle få besked om vi får köpa en valp men inget är bestämt ännu. Det känns lite förvirrande eftersom de är leveransklara om en vecka. Men om vi får köpa en så kan vi i alla fall inte hämta den förrän om två veckor eftersom jag ska stå på mässa i Göteborg hela nästa helg.

Det är också förvirrande - mässan alltså. Så mycket som ska fixas, funka och bli bra. Jag tror nog att vi har koll på det mesta men det är så jäkla mycket ändå. Och så fick vi offerten på vad det kommer att kosta att ta fram grejorna. Det fick oss att inse att vi inte kan fega och köra på nåt småfjös. Ska det vara så ska det vara ordentligt direkt.

Min 13-årige son har blivit med flickvän. Helt okej förstås med ändå lite omvälvande. Helt plötsligt finns det saker att ta ställning till som inte existerade för några veckor sedan.

Jag höll också på att ramla av stolen nyss när jag fick se bilder på min kusins hand. Har har kapat av sig två fingrar.

Men det här med hund - jag har funderat så länge, i flera år. Nu har jag kommit till det läget att jag vill ha just den här hunden. Om vi inte får köpa den så vet jag inte om jag kommer att kasta mig ut och leta aktivt direkt. Hund innebär en förändring i mitt liv som jag har längtat efter och som känns nödvändig. De senaste åren har varit lite för flängiga och stressade för att jag ska må helt bra av det. Mina två företag är faktiskt inte så beroende av att jag flänger och far och ställer upp och stressar som jag nog velat inbilla mig för att på nåt sätt stå ut. Mycket är ju skitkul, utvecklande och givande på många sätt men när jag kände efter vilket liv jag vill leva så är det ett helt annat tempo, mycket mera vara ute i naturen och mycket mera närhet till min familj (och då räknas förstås både de tvåbenta och de fyrbenta in) och mina vänner som gäller.

Men om några veckor så vet jag ju. Hur mässan gick, om jag har en hund. Då är det nya saker att ta ställning till.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Spännande tider som vanligt, med andra ord. Förutom det där med fingrarna...
Håller tummarna ang. hund.
Hoppas också att det går bra på mässan. Kommer själv inte vara där. :-(

Tack för vykortet!

Nisse sa...

Tack för att du håller tummarna. varsågod för vykortet :0)