måndag, oktober 06, 2008

Förhoppningsvis i tid

Jag har fått finsk massage. Aj, det gjorde ont och jag är fortfarande öm. Det var i fredags. Finsk massage går på djupet och är som sig bör inget tjafsande med lätta rörelser. Här är det rejäla tag som gäller. Jag sitter för mycket vid datorn med dålig arbetsställning så jag får ont i axlarna. Så massagen plus några rörelser, promenader med svängande armar, fler pauser och bättre arbetsställning är det som gäller nu.

Jag har infört en ordentlig lunchpaus som börjar med promenad. Jag ska som sagt svänga med armarna när jag går för att värma upp. Sedan ska jag göra några rörelser för att töja ut musklerna. Det är inte så lätt att svänga med armarna upptäckte jag. Det ska vara som att gå med stavar fast utan stavar och med avslappnade axlar. Jag kände mig ungefär som de sju dvärgarna i Snövit när de går till gruvan. Hej hå, hej hå, vi till vår gruva gå... När jag sjöng så gick det lättare att få till armsvängarna. Jag provade också Internationalen. Jag är nog inte så bra på rörelsekoordination.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Det kallas finsk massage.
Massören jag gått hos, som råkar vara finlandssvensk, sysslar då rakt inte med finsk massage. Jag vill ha hårdare tag men det vill han inte förstå.

Nisse sa...

Japp! Testa det. Hårdare tag är det definitivt.