torsdag, april 08, 2010

Queer hund


Jag tror att Einar är lite queer. Han har nämligen en förkärlek för björnar. Han har flera olika gosedjur men det är bara björnar som han mycket noggrant och ihärdigt idkar kärlek med. Han har en björn som heter Ernst och den är han mycket kär i. Min käre make fick en gång i tiden Ernst av ett gammalt ex. Det är ju bra att Ernst kommer till nytta.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till Einars böjelser. Ska jag låta honom hållas och se det som något positivt att han tränar sig i fall han en dag ska bli avelshund eller ska jag förmana honom och förklara att sådant gör man i enrum och inte mitt framför ögonen på gäster och barnen?

Einar var på utställning för lite sedan och då vann han fina priser. Kanske kan han bli avelshund?

Jag tror jag avvaktar ett tag och ser hur det utvecklar sig både på utställningsfronten och kärleksfronten.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Här hemma gör vi lite som vi vill. Helt utan att skämmas. :-)

Nisse sa...

Det låter bra. Det ska jag ta till mig. Tack!