onsdag, oktober 21, 2009

Skrivbordsbakgrund


Vet ni vad jag vill göra? Boa... eller nåt. Jag känner igen en del från hur det var då jag fick mina barn. Antagligen så har Einar en stor del i det hela. Han har väl triggat igång föräldern i mig. Allt jag vill är att mysa, pyssla, gå ute i skogen, baka, se på film osv. Allt som är mys.

Vet ni vad jag vill göra? Flippa ur... eller nåt. Springa runt som en tok och skrika en stund. Dricka mig full på rödtjut. Sitta uppe på nätterna i vilda diskussioner med goda vänner. Skapa, slå sönder, förändra. Allt som väcker liv i mig.


Jag tror att de här två sidorna egentligen funkar rätt bra ihop. Men de funkar inget vidare med alla måsten som kräver mig. Jag vill inte ringa det där samtalet. Jag har ingen lusta att skicka de där mailen. Jag tycker det är tungt att läsa böckerna som jag borde förkovra mig i. Det är jobbigt att inte ha några pengar och att inte ha lust att ta tag i det.
Vet ni vad jag gör när jag inte vill? Då letar jag reda på en skrivbordsbakgrund som passar min sinnestämning. Och så sitter jag och tittar på den. Jag sitter ju ändå framför datorn. Just nu har jag en vy över Paris från filmen Råttatouille.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag känner lite likadant, fastän jag inte är nybliven "förälder".
Årstiden gör sitt till.
Skrivbordsbilder är kul. Man ser dem ju inte så ofta iom att en massa öppna fönster ligger i vägen, men när datorn startas upp så är det trevligt med en fin och inspirerande bild som ploppar fram.

Kram på dig. Flippa!

nisse sa...

Jo hösten är ju en gå-i-idé-årstid.

Kram tillbaks