onsdag, oktober 07, 2009

Jag är en igelkott

Jag har varit så trött. Trots att jag tog sovmorgon i måndags och att jag lagt mig tidigt om kvällarna. Igår somnade jag framför House och jag vaknade först när barnen var på väg ut genom dörren. Visst beror min trötthet till stor del på att jag har en bäbis i huset men jag tror det finns andra orsaker också. Jag har det lite ostrukturerat på jobbet just nu. Små jobb som inte är så givande och så en massa tråkigt pappersarbete som inte ger några pengar. Sen så är det stora beslut som påverkar inte bara mig utan hela min familj om jag gör fel val. Och så en hel del andra åtaganden som komplicerar min tillvaro en del.

Min käre make har grejat med sin nya jobbdator varenda kväll så honom har jag knappt pratat med känns det som. Jag behöver långpromenader men lilla Einar orkar inte gå mer än några hundra meter än så länge. Små problem men sånt som nog bidrar till tröttheten.

Fast Boll och jag hade en mysig stund i går kväll. Vi fixade frisyrer på varandra, gav varandra massage och kill på ryggen och gosade med Einar.

Det ringde nyss och snart ska jag bli intervjuad för en tidningsartikel om spelet jag har gjort. Ikväll ska jag på en slags utbildning i nätverkande. Ska lämna Einar i flera timmar för första gången. Inte ensam eftersom barnen är med honom men det känns lite kluvet.

Lite har jag nog den där grävanermig-lusten. Gå i ide. Var god sätt in en stor summa pengar på mitt konto, fixa mina papper och låt mig sedan grotta in mig så ses vi i januari igen.

4 kommentarer:

Kim M sa...

Ser fram emot den artikeln!

Vila nu, så är du pigg och utvilad och TAGGAD när våren knackar på...

Nisse sa...

Taggad... ha ha

Jag återkommer när artikeln är läsbar

Daniel sa...

... skoj, igelkott? då e jag en kanin!

Nisse sa...

Daniel - skuttar du runt och har långa öron?