torsdag, juni 11, 2009

Hund?




Efter mycket funderande så har jag kommit fram till att vi nog ska ha en hund igen inom en rimlig framtid. Det betyder inte att det är just nu eller kanske inte ens i år. Men jag är sån som vill göra saker grundligt så jag har kontaktat uppfödare för att få veta mer om rasen jag tänker mig. Och i dag så fick vi komma och hälsa på och träffa ett gäng trevliga Frallor eller Fransk bulldog som ju rasen heter.

Kriterierna har varit en korthårig, relativt liten hund som är lätt att ta med och som är glad i barn, gillar att vara med och som är gosig och trevlig. Och jag har fastnat för just Fransk bulldog. Fast vad visste väl jag innan jag ens hade träffat nån. Men i dag har jag fått träffa flera och visst lutar det åt att det blir en sådan. Barnen tyckte definitivt att det var en bra ras så nu återstår mannens tyckande. Tyvärr kunde han inte följa med men eventuellt ska vi ta med oss en hund till Finland så då får han chansen att se en på närmare håll.

De här hundarna var bruna allihop men jag vill ha en svart eller brindle tror jag det heter. De är inte kolsvarta. Såna valpar blir det troligtvis till jul så kanske blir det en vovve då. Vi får se. Råd ska vi ju ha också. De är inte gratis precis de små rackarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,det blir ju svårt att vara ledsen när man ser en sådan vovve flina... Ullis

Kim M sa...

Ja! En hund gör nog familjen komplett.
De är så fina.

Nisse sa...

Ullis - det har du rätt i :0)
Kim - Jo, det skulle kännas bra med en familjemedlem till

Andreas sa...

Fransk Bulldog är fina, men jag skulle vilja tipsa om Jag Russell Terrier. Otroligt härliga hundar, gillar barn och jätteroliga...clowner i liten kropp.

Nisse sa...

Andreas - Tack för tipset. Det finns så många fina hundar. Hur ska man egentligen kunna välja? :0) Egentligen skulle jag vilja ha en stor hund.