måndag, mars 15, 2010

Intressant jobb

Det är intressant att ha reklambyrå... eller vad man nu ska kalla det (det är ju sällan ren reklam jag jobbar med utan mer med information). Jag får se många olika sidor hos folk. Många är dumsnåla, en del har ingen smak alls. Vissa förvånar en och andra har jag ingen lust att jobba med för jag vet att det kommer att bli besvär. Men naturligtvis så tackar jag inte nej till jobb.

Jag håller på med en logga åt en kund. Jag gjorde en skitsnygg logga. Men loggan var för snygg för kundens hemsida så istället för att kunden ändrar sin hemsida så får jag nu förfula logga lite. Ha ha. Ganska kul egentligen.

Jag lär mig nåt nytt varje dag. Många gånger lär jag mig att jag kan mer än jag tror. Och mer än andra tror.

Att samarbeta är också intressant. Jag tror att jag är rätt bra på att samarbeta men ännu bättre på att göra allt själv. Eftersom jag är mycket skeptisk mot att göra saker som jag inte ser någon nytta med så blir det ibland problem. Det kan ju hända att de jag samarbetar med inte tycker som jag. Om jag gör allt själv så blir allt gjort och det blir bra gjort. Ha ha... fast å andra sidan så är det rätt tufft att göra allt själv. Speciellt som jag har en latmask som bor inuti mig.

Den senaste tiden har jag kunnat skicka iväg flera fakturor. Och snart får jag skicka ännu fler. Det är kul. Men många kunder är lite dåliga på att betala. Somliga betalar för sent och andra inte alls. Det gör mig förbannad. Jag kan väl för sjuttsingen inte jobba gratis heller.

I vilket fall som helst så trivs jag när jag har jobb att göra, jobb jag får skicka iväg fakturor för.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag önskar dig så mycket lycka!

Och man betalar sin räkning och man gör det i tid! Svårare än så är det inte.

Nisse sa...

Tack vännen, jag önskar dig också allt gott här i världen.

Kram!