onsdag, mars 17, 2010

Herr Einar


Min käre Einar är full av leklust och spritt i benen. Själv har jag haft myyyycket jobb så även om vi förstås tagit våra dagliga promenader så har jag inte hunnit med att extraleka och gå extra långt med honom. Barnen brukar röja runt med honom när de kommer hem men åh så tråkig jag är dessa långa förmiddagar när han vill leka och jag måste jobba. Då smiter han upp till övervåningen och sliter ut tvätten ur tvättkorgen, bråkar med katterna och käkar läppsalva och whiteboardpennor.

Det är ju bra att han kan roa sig själv en stund. Fast vi efterlyser tö nu Einar och jag så vi kan börja gå i skogen och springa av oss lite mer än man kan på en smal väg med höga snövallar på sidorna. Vi vill skutta över stockar och stenar och lukta på mossa och grenar och se små knoppar. Vi vill ha nytt, nya dofter och nya ställen att leka på.

Jag undrar om Einar kommer ihåg att det
funnits annat än snö. Han är mycket intresserad av de små fläckar av grus och gammalt gräs som dyker upp där solen lyckats komma åt.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Vilket busfrö. Det var länge sedan Sebbe busade till det. När jag är tråkig så sätter han sig bredvid mig och glor och piper. Tills jag blir galen och busar loss ordentligt med honom.

Nisse sa...

Ja han är påhittig den käre Einar. :0)