fredag, februari 19, 2010

Tjofaderittan vad det snöar och är kallt

I vanliga fall, en vinter som inte varit lika snörik och kall som den här, så skulle jag nog välkomna snöfall och minus 10 grader fredagen innan sportlovet. Men även om jag verkligen gillar vinter som är vinter och även om jag har varit mycket glad åt all snö så börjar jag nu tycka att det räcker. Det får gärna vara snö kvar under februari men det behöver inte fyllas på så förskräckligt mycket. Helst.

Kanske är allting mitt fel? Innan snön kom så ställde jag mig nämligen på trappen och ropade på snö allt vad jag kunde.
- SNÖ!
För då längtade jag väldigt mycket efter just snö.

Kanske är det dags att ställa sig och ropa på vår, sol och värme istället?

- VÅR, SOL OCH VÄRME! KOM OCH MOTA BORT SNÖN!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag kan bara hålla med. Det räcker nu!

Nisse sa...

Om du ropar på ditt håll så ropar jag på mitt så kanske det snart blir vår.