torsdag, juli 23, 2009

Trema, tilde och circumflex

Jag har fått några insikter och lite nya vinklar att se på saker. Det är trevligt. Ibland behövs lite gnäll och nattvak och pratstunder och tid att fundera. Mmm, jo, det känns rätt okej.

Plattorna ligger på plats. Vi har lagt plattor under semestern och det blev riktigt bra, ser fint ut. Det är nöjsamt att se hur huset och trädgården formar sig under våra händer. Det tar tid och det är mödosamt emellanåt men när jag ser resultaten så känns det bra.

Jag fick en bok av min man på vår bröllopsdag. Jag läser högt ur den för honom. Den är lite speciell. Våtmark heter den.

Jag tittade lite närmare på tangentbordet och tremaprickarna såg ut som ögon. Vet ni den lilla knappen med trema, tilde och circumflex? Det är två ögon med en liten hatt och så mustaschen bredvid. Den sitter till vänster om pilen på entertangenten. En gång hade jag en fråga på en tipspromenad om Trema, Tilde och Circumflex. Är det:

1. Tre danska porrstjärnor
x. ^¨~
2. Hundraser

Eller nåt sånt.

Flera trodde det var porrstjärnor.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Hahahahahaha.
Hade ingen aning om att de hette så. Trema, tilde och circumflex.
Tack.

Nisse sa...

Jo, man lär sig nya saker ibland. :0)