måndag, juli 04, 2011

Ledig och förvirrad

Nu! Så är jag ledig/sjukskriven eller nåt sånt. Så jag tar mig lite tid och skriver några rader. Som egen företagare är det där med semester eller sjukskrivning ingen enkel sak. Iofs kan jag ju skita i jobbet närhelst jag vill men det känns lite skumt att vara ledig.

I alla fall så är jag opererad i handen så jag är inte fullt arbetsför även om vissa saker går bra. Jag har ju vänsterhanden som är fullt användbar. Men en del saker går inget vidare. Som att köra bil tex. Provade lite på infarten idag men jag ska nog vänta lite.

I alla fall så är min plan att vara ledig. Det brukar gå bra när resten av familjen är hemma men maken jobbar en vecka till, sonen sommarjobbar och dottern blev hämtad av mormor och kommer hem först på onsdag. Kvar blev jag nästan ensam, bara en hund, fyra katter och tio kycklingar till sällskap.

Jag började med att stirra ut i luften. Sen lade jag om bandaget på handen. Och sedan satte jag mig vid datorn och gjorde lite jobb.

Nu ska jag nog göra mig lite lunch. Kanske läsa lite. Ta en sväng med hunden. Kolla på kycklingarna. Ringa någon.

Igår när alla var hemma hade jag massor för mig, projekt, idéer och lust. Idag känns det mest tomt. Och lite låst eftersom jag inte kan ta mig nånstans. Jag kan ju inte ens cykla men en hand i bandage. Och hur långt kommer en som jag med att gå? Med en mil till närmsta samhälle, fem kilometer till närmsta buss (som inte går så ofta).

Men i morgon är det nog redan bättre. Då har jag säkert vant mig.

1 kommentar:

Kim sa...

Oj oj. Jag hoppas att näven din snart mår bra.
Och du har ju så många djur att umgås med. Till och med kycklingar!
Kram.