fredag, december 11, 2009

Nisserapport

Jag har gjort en fin lista så jag ska få saker gjorde. Med klockslag och allt. Fast jag har redan frångått listan lite.

Nu är det dags för lunch.

Men Einar har somnat och om jag rör på mig så vaknar han. Det är ett dilemma. Han behöver ju sova, valp som han är. Men jag kan inte ens ställa mig upp utan att han vaknar och undrar om jag tänker överge honom. Jag brukar släpa hans korg mellan köket och kontoret så han snabbt ska kunna somna om när jag förflyttar mig till ett annat rum. Vad gör man inte för sin älsklingsvovve?

Ikväll ska jag på konsert med Ullis. Igår var jag på födelsedagskalas hos Madeleine. I onsdags var jag på tjejmingelafton med Annlouise. I morgon ska jag på kalas till Emelie och på söndag är det Noah som har kalas. I morgon kväll så kommer mina föräldrar hit på middag och på söndag ska vi klippa oss och eventuellt gå på luciashow i stallet innan Noahs kalas. Det är kul att göra saker och träffa vänner men tänk så skönt det är att bara slöglo på tv ibland.

Nej nu var det ju dags för lunch.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Så där har vi det fortfarande hemma, fastän Sebbe snart fyller 4.
Därför har han en kuddar och filtar lite här och var. Han kan följa efter mig men ändå sova vidare.

Nisse sa...

De är för gulliga. Einar kan inte ens sova kvar i soffan bredvid husse om jag går iväg.